sobota, 13 kwietnia 2013

Czupel i Magurka na biało

Czupel (933 m n.p.m) - najwyższy szczyt Beskidu Małego, postanawiamy zdobyć po raz drugi, ale tym razem w iście zimowej scenerii.
Kapliczka w drzewie na szczycie Czupla
Wędrówkę postanowiliśmy rozpocząć tym razem z Przełęczy Przegibek (663 m n.pm.).
Na zasypany śniegiem parking na Przegibku docieramy dosyć późno, bo dopiero o 11.00. Stamtąd ruszamy niebieskim szlakiem w kierunku Magurki Wilkowickiej. Pierwsze minuty na szlaku to ostre podejście, ale potem jest już łagodnie i przyjemnie. Po około godzinie docieramy do schroniska PTTK na Magurce Wilkowickiej (909 m n.p.m.). W schronisku ze zdobyciem miejsca siedzącego był problem, ale w końcu udało się takie upolować. Po około godzinie spędzonej w schronisku przyszedł czas na kontynuację wędrówki.
Schronisko na Magurce
Z Magurki idziemy za niebieskimi znakami, bardzo łagodnym, grzbietowym szlakiem w kierunku Czupla. Na najwyższy szczyt Beskidu Małego docieramy o godzinie 14.00. Na nim kilka zdjęć i obieramy kierunek powrotny. Przy coraz mocniejszym i mroźnym wietrze, powracamy do schroniska na Magurce, w którym opróżniamy nasze termosy do zera. Następnie schodzimy tym samym niebieskim szlakiem, którym wchodziliśmy na Magurkę z Przegibka. Na parking docieramy o 15.30, kończąc naszą pierwszą zimową wędrówkę po Beskidzie Małym.

Bardzo byliśmy ciekawi z Renatą, czy Nikoli spodobają się górskie wędrówki w wersji zimowej, ale tak jak się spodziewaliśmy, była bardzo zadowolona i już 10 dni później zaliczyła z nami kolejne zimowe wejście, tym razem na Sarnią Skałę (1377 m n.p.m.) w Tatrach Zachodnich, o którym możecie przeczytać tutaj.

Szlaki, którymi wędrowaliśmy:
szlak turystyczny niebieski Przełęcz Przegibek - Magurka (909 m n.p.m.) - Czupel (933 m n.p.m.) - Magurka - Przełęcz Przegibek.

Galeria zdjęć:

Węzeł szlaków na Magurce
Z Magurki na Czupel

Zimowy Czupel zdobyty :)
Dla zmęczonych na Czuplu :)