niedziela, 29 grudnia 2013

Nasze wędrówki 2013

Kiedy stary rok ma się ku końcowi, nadchodzi okres wszelakich podsumowań.
Również i ja postanowiłem zrobić podsumowanie naszych górskich wędrówek w tym kończącym się 2013 roku.

Za nim jednak przejdę do nich, to chciałbym na wstępie wspomnieć, że w ogóle samo pojawienie się i prowadzenia tego bloga, nad którego startem bardzo długo się zastanawiałem, było dla mnie naprawdę wielkim wyzwaniem i cieszę się bardzo, że udało mi się w jakimś stopniu zaistnieć wśród tylu wspaniałych blogów o podobnej tematyce.

A teraz już o tegorocznych wędrówkach.
Mimo wielu przeciwności, które dość często miały miejsce w tym roku, udało się nam, bądź mi (nie zawsze były możliwości do wędrówek całą trójką), zrealizować 20 górskich wędrówek.
W tym roku mieliśmy kilka razy swój górski "pierwszy raz" - pierwszy raz wędrówka zimowa, pierwszy raz łańcuchy, pierwszy raz jesteśmy tak wysoko (Świnica) i pierwszy raz na dwutysięczniku zimą.
Dlatego rok 2013, uznajemy za bardzo udany w sferze naszego górskiego życia.

18-01-2013
Szyndzielnia, Klimczok i Dębowiec (Beskid Śląski)
Pierwsza moja zimowa górska wędrówka. Podczas niej przekonałem się jak wspaniale wędruje się po górach w zimowej scenerii.

10-02-2013
Zimowe wejście na Magurkę i Czupel (Beskid Mały)
Podczas tej wędrówki przekonałem i moje dziewczyny do zimowego klimatu w górach :)

20-02-2013
Sarnia Skała (Tatry)
Pierwsza nasza zima w Tatrach. Zdobywamy nasz pierwszy tatrzański szczyt w zimie - Sarnią Skałę.

21-02-2013
Spacer na polanę "Biała Woda" po słowackiej stronie Tatr
Na koniec naszego zimowego pobytu w Tatrach, fundujemy sobie spacer w stronę Doliny Białej Wody.

05-05-2013
Błatnia, Klimczok i Szyndzielnia (Beskid Śląski)
Po dość długiej przerwie otwieramy wreszcie worek z wędrówkami. Na początek robimy sobie bardzo fajną i przyjemną pętlę w Beskidzie Śląskim.

26-05-2013
Na Żar i Kiczerę  (Beskid Mały)
Żeby Nikola mogła zobaczyć jak startują paralotniarze, zabieram ją na górę Żar. Przy okazji idziemy także na wyżej położoną Kiczerę, z której doskonale widać cały zbiornik wodny na Żarze.

09-06-2013
Wejście na Łamaną Skałę, odwiedziny Groty Komonieckiego oraz zobaczenie największego wodospadu w Beskidzie Małym.
Wędrówka, dzięki której udaje się nam zobaczyć przepiękne miejsca, które skrywa w sobie Beskid Mały.

15-06-2013
Wejście na Kozią Górę, Kołowrót i Magurę (Beskid Śląski)
Podczas tej wędrówki docieram między innymi do źródeł Białki, największej rzeki, która przepływa przez Bielsko - Białą.

07-07-2013
Grześ - Rakoń - Wołowiec (Tatry)
Pierwsza nasza letnia gościna w Tatrach Zachodnich. Podczas tej wyprawy Nikola dostała szansę przekroczenia po raz pierwszy wysokości ponad dwóch tysięcy, i mimo zmęczenia po wcześniejszym pokonaniu Grzesia i Rakonia, nie poddała się osiągając swój cel - szczyt Wołowca.

21-07-2013
Hrobacza Łąka i Gaiki z Lipnika w Beskidzie Małym
Tym razem samemu wybrałem się na najbliżej od nas położony szczyt w Beskidzie Małym.
To właśnie z niego, dzięki dobrej pogodzie, mam możliwość zobaczyć moje ukochane Tatry.

03-08-2013
Giewont (Tatry)
No i nareszcie nadszedł dzień, w którym Nikola doczekała się wyprawy na swój wymarzony Giewont. Wejście na szczyt tak jej się spodobało, że ma olbrzymią ochotę na powtórne jego zdobycie.

12-08-2013
Rohacze (Tatry)
Tego dnia rozpoczynamy nasz pierwszy urlop bez Nikoli. Oczywiście udajemy się w Tatry, a w pierwszy jego dzień postanawiamy wejść na położone po słowackiej stronie Tatr Zachodnich - Rohacze, które stały się naszą tatrzańską miłością od pierwszego wejrzenia.

13-08-2013
Nosal (Tatry)
Na Nosal postanawiamy wejść w drugi dzień urlopu. Po wcześniejszych Rohaczach było to dla nas najlepsze rozwiązanie, aby zrobić sobie jakiś krótszy wypad i przy okazji nie wypaść z górskiego transu :)

15-08-2013
Zawrat - Świnica - Kasprowy Wierch (Tatry)
Na zakończenie urlopu postanawiamy wejść na Świnicę, najwyższą górę, którą zdobyliśmy jak do tej pory. Wyprawy tej jednak nie zapomnimy chyba nigdy. Nasza radość ze zdobycia Świnicy, przygaszona została tragedią, która wydarzyła się "prawie że" za naszymi plecami. Podczas zejścia, od łańcuchów odpada i ginie młoda dziewczyna.

21-09-2013
Hala Boracza, Lipowska i Rysianka (Beskid Żywiecki)
Po bardzo długiej rozterce z Beskidem Żywieckim, pojawiamy się w końcu na jego obszarze i robimy sobie przechadzkę po jego pięknie położonych, malowniczych halach.

12-10-2013
Rohackie Stawy (Tatry)
Bardzo chcieliśmy w tym roku dotrzeć nad Rohackie Stawy, które widzieliśmy jedynie z góry podczas wcześniejszych naszych wędrówek. Założony plan niespodziewanie szybko udało się nam zrealizować i już po dwóch miesiącach od ostatniej wizyty w tym rejonie możemy podziwiać z bliska piękno Rohackich Stawów.

19-10-2013
Potrójna i Łamana Skała oraz wizyta w Chatce pod Potrójną (Beskid Mały)
Tą wspaniałą wycieczkę zrealizowałem podczas firmowego wyjazdu na weekend do Ośrodka Wypoczynkowego na Kocierzu. Nie wytrzymałbym przecież siedząc w hotelu przez cały dzień kiedy za oknem piękna pogoda i tyle górskich możliwości.

02-11-2013
Przegibek i Wielka Racza (Beskid Żywiecki)
Zaduszki. Tego dnia powracamy w Beskid Żywiecki z planem zobaczenia przepięknych panoram z Wielkiej Raczy. Niestety, pogoda robi nam psikusa i nie daje nam oglądania widoków z jej szczytu. Ale to nic, wycieczka jak każda wcześniejsza, i tak zostaje zaliczona do udanych.

08-12-2013
Hrobacza Łąka z Kóz (Beskid Mały)
Kiedy u nas zero śniegu, postanawiam z Nikolą wejść na Hrobaczą Łąkę w celu posmakowania zimy, a przy okazji dojrzenia spod szczytu naszych ukochanych Tatr.

27-12-2013
Beskid i Kasprowy Wierch przez Przeł. Liliową (Tatry)
Ostatnia moja tegoroczna wyprawa, ale za to jaka. Po raz pierwszy wchodzę zimą na górę przekraczającą dwa tysiące. Po "halnym stulecia" muszę pokonywać wiele powalonych drzew na szlaku, zmagać się z szalejącym wiatrem oraz śniegiem, w którym zapadałem się miejscami po kolana. Ale udało się, było super. Teraz już myślę o kolejnych zimowych podbojach :)
FOTORELACJA WKRÓTCE :)

I JESZCZE NA ZAKOŃCZENIE :)

Wszystkiego co Najlepsze,
wielu wspaniałych i niezapomnianych górskich przygód w Nowym Roku

życzą: Mateusz, Renata i Nikola ;)