wtorek, 2 lutego 2016

Klimczok ze Szczyrku

Na Klimczoku (1117 m n.p.m.) - szczycie położonym w Beskidzie Śląskim, jesteśmy dość często. Zazwyczaj wchodzimy na niego różnymi szlakami od strony Bielska - Białej, ale zaliczyliśmy także wejścia z Bystrej oraz z Wapienicy przez Błatnią (917 m n.p.m.).
Nigdy nie wchodziliśmy jeszcze od strony Szczyrku i dlatego tym razem postanowiliśmy poznać nowy szlak prowadzący na szczyt Klimczoka.

Wędrówkę rozpoczynamy z zasypanego śniegiem parkingu, przy pętli PKS-u w Szczyrku - Biłej.
Zebrała się nas całkiem liczna grupka, która miała ochotę zobaczyć wreszcie prawdziwą, beskidzką zimę.

Początkowo idziemy za dwoma kolorami - żółtym (którym powrócimy) oraz zielonym . Jednak dość szybko żegnamy się z tym pierwszym i idziemy już tylko za zieloną farbą.
Pierwsze kierunki
Szlak w początkowej fazie jest nieco męczący, ale później prowadzi nas już łagodnie trawersem po zboczach Klimczoka i Magury. Po drodze towarzyszą nam widoki na masyw Skrzycznego oraz inne pobliskie szczyty Beskidu Śląskiego.

Po około dwugodzinnym marszu ścieżka wyprowadza nas przy Schronisku PTTK na Klimczoku, którego budynek znajduje się jednak ... na zboczach Magury.

Schronisko PTTK Klimczoku

Ze schroniska schodzimy do Siodła pod Klimczokiem (1042 m n.p.m.), a następnie rozpoczynamy ostre podejście na szczyt Klimczoka, zaglądając po drodze  do małej Chatki na Klimczoku.

Szczyt Klimczoka widziany spod schroniska

Chatka na Klimczoku

Tabliczka szczytowa

Schronisko na zboczach Magury

Ekipa na Klimczoku - Patrycja, Darek, Dominik, Wiola, Paweł, Bożena, Jowita, Nikola, Gabi, Maksiu, no i ja z Renatą :)

Widok z Klimczoka tym razem był słabiutki
Ze szczytu powracamy na Siodło pod Klimczokiem i za czerwonym kolorem schodzimy na Przełęcz Karkoszczonka (729 m n.p.m.), przy której znajduje się Chata Wuja Toma. Początkowo była ona w naszych planach, ale jednak tym razem postanowiliśmy do niej nie zaglądać.
Szlakowskaz na Siodle pod Klimczokiem

Nasza trójca plus Gabi  ;)

Przełęcz Karkoszczonka

Zabudowania Wuja Toma
Z przełęczy schodzimy za żółtymi znakami (kierunek Szczyrk centrum), które łączą się wkrótce z zielonymi i doprowadzają nas do samochodów pozostawionych w Biłej.

K O N I E C

NASZA TRASA:
szlak turystyczny zielony Szczyrk - Biła >>> Klimczok PTTK
szlak turystyczny czarny Klimczok PTTK >>> Klimczok - szczyt >>> Siodło pod Klimczokiem