sobota, 5 listopada 2016

Hala Rycerzowa i złota polska jesień w Beskidzie Żywieckim

Po kilkunastu dniach szarówy, październik nareszcie zaoferował nam dzień ze słoneczną pogodą. Oczywiście musieliśmy to wykorzystać na górską wędrówkę :) Tego pięknego jesiennego dnia wybraliśmy się w jedno z wielu naszych ulubionych miejsc w Beskidzie Żywieckim, którym jest Hala Rycerzowa i znajdująca się tam bacówka PTTK na Rycerzowej (1120 m n.p.m.).

TRASA:
szlak turystyczny żółty Soblówka - Bacówka PTTK na Rycerzowej >>> szlak turystyczny żółty Przełęcz Przysłop >>> szlak turystyczny zielony Soblówka

Trasa Soblówka – Soblówka w serwisie mapa-turystyczna.pl

Długość trasy: 11,5 km
Suma przewyższeń: 526 m
Suma obniżeń: 526 m

Wycieczkę rozpoczynamy z parkingu przy kościele w Soblówce. Stamtąd idziemy za prowadzącymi do bacówki żółtymi znakami.
Początkowo szlak prowadzi nas łagodnie dość szerokim leśnym traktem, który kończy się tuż po przekroczeniu strumienia płytkiego potoku. Szlak zamienia się w wąską ścieżkę, która dość szybko wyprowadza nas do punktu zwanego "Nad Soblówką".

Z "Nad Soblówki" odbijamy w lewo i idziemy w dalszym ciągu w miarę łagodnie prowadzącą leśną ścieżką. Po niezbyt wymagającym podejściu, żegnamy się na chwilę z przysłaniającym widoki lasem i stajemy w pierwszym punkcie widokowym na naszej trasie, z którego możemy zobaczyć zabielone Tatry.

Mijamy to widokowe miejsce i ponownie wchodzimy w las rozpoczynając podejście w kierunku Małej Rycerzowej. Wkrótce wychodzimy na malowniczą halę położoną na jej zboczach.
Z hali cudownie prezentują się Tatry, Mała Fatra z Wielkim Rozsutcem, Beskid Śląski z Baranią Górą i Skrzycznem oraz szczyty Beskidu Żywieckiego z m.in. Babią Górą i Pilskiem.

Teraz pozostaje nam już tylko pokonanie krótkiego odcinaka widokowej ścieżki, która doprowadza nas do bacówki na Hali Rycerzowej (1120 m n.p.m.), pełniącej rolę schroniska górskiego pod banderą PTTK-u.

Po długiej przerwie spędzonej w tym uroczym miejscu, nadszedł czas powrotu do Soblówki.
Z hali schodzimy m.in. żółtym Szlakiem Papieskim, który przeprowadzi nas przez graniczną Przełęcz Przysłop (940 m n.p.m.). Z przełęczy kolor żółty zamienimy na zielony, i tak już będzie do samego końca.
Szlak ten biegnie głównie w leśnym terenie, ale są miejsca, w których las zamienia się w widokowe polanki.

Ostatni odcinek wędrówki od przysiółka Królowa, biegnie już asfaltową drogą, która doprowadza nas na metę pętli przy kościele w Soblówce :)