sobota, 7 stycznia 2017

Czupel i Magurka Wilkowicka z Przegibka

Czupel - szczyt
Wejściem na Czupel (933 m n.p.m.) - najwyższy szczyt Beskidu Małego, postanowiliśmy zakończyć nasze górskie działania w 2016 roku.
I mimo że na jego szczycie byliśmy już wiele razy, to jest to jedna z takich gór, która przyciąga nas do siebie niczym magnes.

Nasza wędrówka rozpoczęła się z parkingu na Przełęczy Przegibek, z którego weszliśmy najpierw niebieskim szlakiem na Magurkę Wilkowicką, odwiedziliśmy znajdujące się tam schronisko PTTK, a następnie kontynuowaliśmy marsz spacerową ścieżką na najwyższy szczyt Beskidu Małego.

Nie będę tu opisywał jak dokładnie przebiega szlak, bo to odnajdziecie w spisie wędrówek z Beskidu Małego. W skrócie tylko napiszę, że szlak ten należy do tych lekkich, łatwych i przyjemnych, pomijając krótkie i strome podejście na "dzień dobry" :)

Dzięki cudownej pogodzie, która towarzyszyła nam cały czas, mogliśmy podziwiać wspaniałe panoramy z różnych miejsc na naszej trasie. Już podczas podejścia na Magurkę Wilkowicką zaprezentowały się najpierw szczyty Beskidu Śląskiego i panorama Bielska, a później widoki na Beskid Mały. Ze szczytu Magurki Wilkowickiej szczególne wrażenie zrobił na nas widok na odległą Małą Fatrę. Świetnie prezentowały się także szczyty Beskidu Śląskiego ze Skrzycznem na czele, Beskidu Małego oraz Beskidu Żywieckiego. Natomiast Czupel obdarował nas dodatkowo widokiem na m.in. Babią Górę i Pilsko w Beskidzie Żywieckim oraz znajdujące się pomiędzy nimi Tatry !!!

Galeria zdjęć z wędrówki:

Przełęcz Przegibek

Łysa Góra i miasto Bielsko - Biała

Magura, Klimczok i Szyndzielnia w Beskidzie Śląskim  oraz  Łysa Góra w Beskidzie Małym

Lodowisko na szlaku

Beskid Mały widziany z podejścia na Magurkę

Schronisko na Magurce Wilkowickiej

Do wyboru do koloru :)

Beskid Śląski ( m.in. Magura i Klimczok)

Skrzyczne

Mała Fatra w oddali

Mała Fatra

Widok ze szlaku na Babią Górę i Tatry

Masyw Skrzycznego

Wierzchołek  Czupla już tuż, tuż

Babia Góra, Tatry i Pilsko widziane z Czupla

Beskid Mały (na zdj. m.in. Bukowski Groń, Żar i Kiczera)

Zbliżenie na zbiornik wodny na Żarze, ponad nim szczyt Kiczery

Czupel - szczyt

W komplecie na szczycie :)
TRASA:
 szlak turystyczny niebieski Przełęcz Przegibek (663 m n.p.m.) - Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.) - Czupel (933 m n.p.m.) - Magurka Wilkowicka - Przełęcz Przegibek

P O Z D R A W I A M Y ;)

1. A ja mam pytanko z innej beczki. Które ze schronisk Beskidu Małego polecacie do noclegu na 3 dni? Chodzi mi to, by atmosfera była znośna i jednocześnie dało się obejść jak najwięcej.

Pozdrawiam ciepło!

1. Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłby pobyt w chatce Pod Potrójną ( http://www.potrojna.com.pl/ ). Tam o klimat nie musisz się martwić, a jak dobrze z mapą pokombinujesz to kilka fajnych miejsc w BM odwiedzisz.
      Pozdrawiam ;)

2. Wydaje się niepozornym wzniesieniem, a jak potrafi być malowniczy. Piękne, dalekie panoramy.