czwartek, 2 marca 2017

Beskid Mały po godzinach. Szybka wędrówka pod Chatkę "Rogacz".

Tym razem postanowiłem się wybrać w góry tuż po zakończeniu pracy :)
W moim przypadku koniec dniówki to przeważnie godzina piętnasta, a że pracuję w Bielsku-Białej, to już w kilkanaście minut mogę się dostać na szlaki w Beskidzie Śląskim lub Beskidzie Małym.

Dzień jeszcze krótki, więc wybrałem sobie dreptanko na niewielką polanę na zboczach góry Rogacz w Beskidzie Małym, gdzie znajduje się Chatka Studencka "Rogacz".

Wędrówkę rozpocząłem z bielskiego Stalownika, skąd za czerwonymi, a następnie czarnymi znakami dotarłem w ok. 45 min. pod zamkniętą w tym okresie "Chatkę na Rogaczu". Spod chatki mogłem w ciszy i spokoju podziwiać zacne widoki na Beskid Śląski z najwyższym szczytem pasma - Skrzycznem (1257 m n.p.m.).
Po około trzech kwadransach, które spędziłem pod chatką, postanowiłem zejść do Stalownika tą samą drogą.

Ta krótka wędrówka była dla mnie świetną formą relaksu po godzinach pracy i dlatego kolejne tego typu akcje wydają się być nieuniknione :)


Chatka Studencka "Rogacz"






Beskid Śląski - Skrzyczne, Magura, Klimczok i Szyndzielnia

Skrzyczne

Magura, Klimczok i Szyndzielnia


TRASA:
szlak turystyczny czerwony szlak turystyczny czarny Bielsko-Biała Stalownik >>> Chatka Studencka "Rogacz" >>> szlak turystyczny czarny szlak turystyczny czerwony Bielsko-Biała Stalownik



DATA: 27-02-2017

3 komentarze:

  1. Zazdroszczę bliskości gór. Ja do najbliżej położonych mam 3 godziny jazdy samochodem. Niby niewiele, ale po pracy raczej nie da się nic ogarnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile pięknych wspomnień mam związanych z tą chatką, tam poznałem moją żonę...
    Świetne zdjęcia, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa taki mały wyskok po godzinach w góry! Coś niecoś o tym wiem. A że dzień coraz dłuższy, więc tak jak napisałeś "kolejne tego typu akcje" murowane! Acha, ale chciałem o czymś innym napisać: Ciekawie się prezentuje Skrzyczne z tej perspektywy! Jakieś takie mocno majestatyczne... Może to ten śnieg, a może wieczorowa pora!? Pozdrawiam z drugiej strony.

    OdpowiedzUsuń