niedziela, 30 kwietnia 2017

Klimczok po godzinach

Pierwsza tegoroczna wizyta na często odwiedzanym przeze mnie Klimczoku (1117 m n.p.m.) w Beskidzie Śląskim nastąpiła całkiem niedawno, kiedy to zrobiłem sobie wędrówkę na jego szczyt po godzinach pracy.

Istnieje szeroki wachlarz możliwości wejścia na Klimczok, z którego ja wybrałem wariant trasy ze Szczyrku Biłej przez Przełęcz Karkoszczonkę. 

Z Biłej startuję za żółtymi znakami, które dość szybko - najpierw asfaltem, a następnie betonowymi ażurami - doprowadzają mnie do znajdującej się na Przełęczy Karkoszczonka (736 m n.p.m.) "Chaty Wuja Toma".
Chata Wuja Toma

Zagroda i Chata Wuja Toma

Przełęcz Karkoszczonka



W pustym schronisku podbijam książeczkę i dalej dreptam już za czerwoną farbą w kierunku Klimczoka. 
Pierwsze pół godziny to dość ostre podejście, ale później, aż na Siodło pod Klimczokiem, prowadzi bardzo przyjemna ścieżka z pięknymi widokami na Beskid Śląski i Żywiecki. Przy dobrej przejrzystości można podziwiać również Tatry.
Na czerwonym szlaku

Beskid Śląski

Na szlaku

Z widokiem na Skrzyczne

W kierunku Babiej Góry i Pilska

Babia Góra i Pilsko w oddali, a na pierwszym planie Skrzyczne 


Z siodełka wdrapuję się na szczyt Klimczoka, z którego w kierunku Beskidu Śląskiego i Żywieckiego mam praktycznie te same widoki, które oferował mi czerwony szlak. Do tych widoków dołączają jeszcze znajdujące się góry Beskidu Małego.
Na siodełku pod Klimczokiem

Widok z Klimczoka

Widok na "Królową Beskidów"


Ze szczytu przeskakuję na drugą stronę, gdzie znajduje się leżące już na zboczach Magury - Schronisko PTTK "Klimczok". Po drodze zahaczam oczywiście o małą Chatkę na Klimczoku, przy której znajduje się ogródek z kamieniami przywiezionymi z różnych rejonów górskich na świecie. 
Chatka na Klimczoku

Kamienny ogródek przy chatce

Kamiennych zdobyczy ciąg dalszy

Schronisko PTTK "Klimczok"

W lubianym przeze mnie schronisku "Klimczok" spędzam trochę czasu, ale akurat nic mnie nie goni tego popołudnia.
Spod schroniska wybieram znany mi kolor zielony, który doprowadzi mnie z powrotem do Biłej.
Szlak w początkowej fazie oferuje fantastyczne  widoki, bo później zamienia się już w mało atrakcyjną ścieżkę.
Kierunki przy schronisku

Skrzyczne

Beskid Śląski

Na szlaku z widokiem na Babią Górę

Beskidy mówią dobranoc :)

I w ten oto sposób, po około trzy i półgodzinnym dreptanku, zamykam moją małą beskidzką pętelkę po godzinach pracy.

Trasa:
szlak turystyczny żółty Szczyrk Biła >>> Przełęcz Karkoszczonka
szlak turystyczny czerwony Przełęcz Karkoszczonka >>> Klimczok
szlak turystyczny zielony Klimczok >>> Szczyrk Biła

31-03-2017
  

3 komentarze:

  1. Chatka na Klimczoku jest świetna. Żony nie mogłem oderwać od tych wszystkich "ciekawostek". Do tej pory byliśmy tam tylko zimą i mocno zastanawiamy się, jak piękny jest Beskid Śląski jesienią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jest pięknie o każdej porze roku :) ... a i ciekawostek ciągle przybywa :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Fajnie masz, że możesz tak po pracy skoczyć sobie w góry na chwilę :) Przy takiej pogodzie tym bardziej było warto :)

    OdpowiedzUsuń